måndag 11 maj 2009

Ta tillfälle i akt!

Klev av bussen. Hade väskan full och ena handen tyngdes av en matkasse. Gick förbi några utblommade maskrosor och föll för tanken om att göra som när jag var liten - att plocka upp en och blåsa iväg alla frön. Det var så vackert och jag hade kunnat stå där länge för att se hur de små paraplyerna flög iväg. Men där sa mitt vuxna jag ifrån, maten skulle in i kyl och frys.

Från det att jag lämnade jobbet har jag idag haft hörlurarna i öronen, med musik som t.ex. David Gray. Väldigt avkopplande och har låtit mig vara i en liten bubbla. Ibland kan det vara skönt att stänga ute annat runtomkring och bara låta musiken leka tillsammans med tankarna.

Fortsätt att arbeta, men glöm aldrig tiden för reflektion och egentid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar